Jag har inte ens hunnit med någon Nyårskrönika i år, och redan så sjunger fåglarna i träden utanför fönstret och den lilla snön som kom smälter undan i hög fart. Jag brukar gilla vintern, men denna vinter blev så kort så den kan lika gärna kvitta. Nu vill jag ha vår istället.
Det finns väl som vanligt en hel del att summera från året som gått men jag kommer med det i ett separat inlägg istället.

Skulle bara tala om att vi fortfarande lever. Haly skrämde oss på Juldagskvällen med att få något som kan liknas vid ett epilepsianfall vid nattfodringen. Det höll i ca 30 minuter och vi var övertygade om att det var slutet för honom. Men han repade sig lagom till att Distriktaren körde in på gårdsplan. Det har inte hänt någon mer gång heller så vi hoppas att det var en engångshändelse. Enda gången på 16år som han träffat en veterinär akut.
Grynets mage växer och växer, hon är inte kollad men definitivt dräktig i alla fall! Någon som också är dräktig är Gwylfah! Kollade på dygn 134 och jajjamen fölet växer som det ska. Vi håller alla tummar att det håller hela vägen denna gången. Har hingstönskemål till sommaren för henne men det beror såklart till 99% hur den kommande fölningen går och sen 1% hur årets Hingstvisning i Ljungby avlöper. 
Samson är anmäld igen. Kul. (Men det är inte han som är den tilltänkte får förtydligas.)
 
Till helgen blir det Exteriörkonferens i Jönköping. Jag åker "som vanligt" med Exzentrics-Marie och plockar även upp Kim i Nyköping. Ska bli jätteroligt att lyssna på Ifor från Derwen igen, det var många år sedan sist.
Vi har skickat in en ansökan om höjning på Haly.... Han har inte alla bedömda avkommor ännu men vi tänkte chansa och se hur långt det räcker i alla fall. Går det inte detta året kanske det går ett annat år :)

Jag återkommer med Nyårskrönika inom inte alltför lång tid. Nu börjar vinterdepressionen skakas av mig och det blir kul att sitta vid datorn igen. har varit spyless på det det senaste.
Må så gott

Kommentera

Publiceras ej