Så arg! Jag har slitit hund hela hösten med SWFs uppgraderade hemsida varje ledig minut, eller så har jag "skolkat" lite ifrån hemstudierna för att komma vidare med hemsidan. De ligger på Wordpress som jag aldrig har jobbat med innan så bara det är en utmaning i sig. Nu är den i alla fall så gott som klar och det är bara massa länkar som ska uppdateras och lite mer dokument som ska ut innan jag jag låter styrelsen köra en korr utav den och leta massa fel innan vi kan byta plats på den gamla och den nya.
Så nu när julen närmar sig och jag har tentat av de flesta ämnena och bara har några inlämningsuppgifter kvar, då kommer jag helt plötsligt inte åt Wordpress längre. Får bara upp ett kryptiskt felmeddelande. Har surfat runt och hittat en kille på FB som hjälpt mig att hitta att det är utrymmet som har tagit slut, och det måste man utöka, för hand via någon FTP, som jag då inte kommer åt. Gah! Sliter mitt hår! Går på julledigt i nästan två veckor och hade verkligen hoppats på att få den live till nyår det vore så roligt men nähäpp. Nu sitter mitt bristande kunnande käppar i julen och jag vet inte hur jag ska komma vidare.
Det är ju en liten hobby för mig också så det är kul att sitta och mecka med hemsidor, dvs när det funkar. När det inte funkar det suger det!
 


Var för en månad sedan på den årliga Avelskonferensen. Som vanligt mycket kul. I år var schemat väldigt bra ihopkomponerat men klockan går ju alltid alltför fort och så fort man riktigt kommer igång med en bra diskussion måste man släppa det och gå vidare. Vi gick i alla fall igenom lite kommande förändringar i Hingstreglementet och det tror jag kommer falla i god jord hos alla. Det ligger helt i linje med de tankar jag hade för något år sedan ang möjliga förändringar i reglementet. Det får ni läsa om tids nog när ändringarna publiceras :)

Nu är det Solsidan och sedan mera tenta-plugg, Löneberedningar och Redovisningens praktiska IT-tillämpningar (ironiskt nog, synd att vi inte utbildas i Wordpress ;) 

Kommentera

Publiceras ej