Bloggen har ju vekligen fått stå tilbaka en hel del detta året. Jag har jobbat jättemycket, kommit hem sent. Då har vårt hus pockat på uppmärksamhet som behöver ställas färdigt. Det är inte "bara" att bygga hus, flytta in och tro att allt är klart. Absolut inte. Det har varit helt otroligt mycket jobb, men väldigt tidskrävande och därför har allt annat i år kommit i sista hand. Sociala meeeedier som Cissi Wallin säger, har absolut lägst prioritet i mitt liv. 
Har dessutom sedan 1 Juli tagit över som ny webmaster för SWF´s hemside och vid de få tillfällen när jag just då har tid över sitter jag och bygger på en ny. Även det otroligt tidskrävande men jag hoppas den känns lite uppfräshad när den väl lanseras, vilket kommer dröja ett tag till. 
 
Så, var börjar vi?
 

Det finns ju en hel del uppdateringar att göra på varje häst så jag gör nog ett inlägg för varje.
Goldica är såld till Ellinor Pettersson i Alingsås och flyttar till henne efter avvänjning. Jättekul att få ha henne på nära avstånd. Goldica är nu helt bra i sitt ben. Vi är så tacksamma för vår hovslagare Björn för all tid han har lagt ner på henne. Han tycker att det har varit minst lika spännande för honom själv, då hennes syndrom (som jag jämt glömmer namnet på) är så väldigt ovanligt.

 
Det tog lång tid innan hon fick sträckt ut sina långa ben så att hon bära sig ordentligt, och därmed blev hon också en ganska "tanig" fölunge länge. Men sedan i slutet av sommaren när kotan var upsträckt och bra har hela hennes front kommit upp och därmed hennes muskler, nu är hon en helt annan häst att titta på. Jättevacker är hon!
 
 
 
De ska vara en stor hovslagarkonferens i Newmarket om någon månad och där ska bla Goldica visas upp. Björn ringde häromdagen och bad att få använda bilder på hennes ben som "studiematerial". 
Självklart gick det bra.

Det kryllar ju inte direkt av bilder på den här bloggen - eller på hemsidan - så jag tänkte att jag skulle lägga ut några på henne iallafall. Från föl fram till nu. 
 
 
 
 
 
 
 

Och bara för skoj skull slänger jag med ett kort på Gwylfah som föl. Lika som bär? Inte lika bra kort och taget ur lite höre perspektiv, men ändå :)

Kommentera

Publiceras ej